100.000 kr upp i rök gör mig arg!

DN och Aftonbladet skriver att FI och före detta vänsterpartiledaren nu idag på morgonen avser elda upp 100.000 kr. Nu tror de att detta kommer att ge dem den extra skjuts i valrörelsen de så illa behöver. NEJ det tror inte jag. Jag tror snarare att vanligt folk faktiskt blir förbannande av att se någon elda upp 100.000 kr!  Inte ens i ett försöka att visa på jämställdhet och kravet på lika löner. HUR ska gesten att elda upp 100.000 kr kunna ändra det?. Så idiotiskt! Näe jag blir bara arg!

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till 100.000 kr upp i rök gör mig arg!

  1. Pingback: Schymans perfekta samarbetspartner « Aktivarum

  2. Pingback: Ingen rök utan eld… « Lotta Olsson (m) Blogg

  3. Pingback: Myggsilning och kamelsväljning « Hållplats Hådén

  4. Jakzen skriver:

    Istället för att bränna, dricker bilbranchen upp champagne för 8 miljoner i Almedalen. Är det något du blir ännu mer förbannad på?

    • michaelafletcher skriver:

      Vad bilbranschen gör eller inte gör går inte att jämföra med FI’s upptåg. Om man dricker champagne för 8 miljoner kommer kostnaderna förr eller senare på bilarna och de som väljer att köpa en Volvo betalar för i ett eller annat skede. Inte jag. Inte heller har jag bidragit direkt till de 100.000 kr men det som gör mig arg är sättet de väljer att använda de 100.000 kr. Det är rent spydigt uppkäftigt.

      • Jakzen skriver:

        Så du menar att det är bättre att supa upp 8 miljoner än att bränna hundratusen?

        Pengarna i de båda fallen har exakt samma status, marknadsföringsbudjet.

        Tänk efter lite…

    • Matte Matik skriver:

      Då vi nu redan har lika lön för lika arbete var det inte ens befogat att bränna en spänn överhuvudtaget.

  5. Micke skriver:

    Du får väl åka dit och rädda pengarna 😉

  6. Matte Matik skriver:

    Enligt JämOs undersökning 2007 har vi lika lön för lika arbete, vilket gör hela spektaklet ännu mer suspekt. Vad menar hon med ”rättvisa” löner? Att de som jobbar mindre ska ha samma lön som de som jobbar mer? Det är väl diskriminering?

Lämna en kommentar