Vår begäran om jämn könsfördelning har rönt uppmärksamhet

En massa media

Det har bildats ringar på vattnet av vårt brev till Migrationsverket där vi begär en jämn könsfördelning hos de ensamkommande minderåriga asylsökande som kommer till kommunen och att vi vill att ensamkommande minderåriga asylsökande flickor anvisas till kommunen. Läs gärna mitt blogginlägg om detta från i måndags här.

Jag deltog i en direktsänd radiodebatt med oppositionsrådet i SR/P4 i ämnet som du kan lyssna på i efterhand här.

I kvällens Aktuellt kl 21:00 i SVT 2 sänds en intervju med undertecknad.

I Dagens samhälle publicerades min debattartikel i ämnet under dagen.

Flera bloggare och debattörer har dessutom fångat upp detta. Du kan bland annat läsa om vårt initiativ och det större perspektiv det inrymmer här.

Det här inlägget postades i 1 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vår begäran om jämn könsfördelning har rönt uppmärksamhet

  1. Tage Lundberg skriver:

    Vi har lyssnat. Du är fenomenalt skicklig. Bra talat till 100 procent. Jag är stolt över dig. Tage

    Skickat från min iPhone

Kommentera

