Nu är jag formellt vald till Kommunstyrelsens ordförande!

Michaela

Vid gårdagskvällens Kommunfullmäktige valdes jag formellt till ordförande i Kommun-styrelsen, tillika kommunalråd i Österåkers kommun  för mandatperioden 2015-2018.

Jag är naturligtvis mycket hedrad och glad och kommer att göra mitt yttersta för att förvalta detta förtroende jag fått av väljarna, mitt parti, mina alliansvänner samt ett med acklamation enhälligt Kommunfullmäktige. Stort tack!

Jag vill passa på att gratulera mina kollegor: Mathias Lindow (Fp) som blir 1:e vice ordf i KS och kommunalråd med ansvar för kultur- och fritid, samt Ann-Christine Furustrand (S) som blir 2:e vice ordf i KS och oppositionsråd. Ser fram mot ett gott samarbete med Er!

Stort grattis också till alla Er som igår blev invalda i Kommunstyrelsen, nämnder och andra kommunala organ!

Jag ser verkligen fram mot att fortsätta utveckla vår fina skärgårdskommun de kommande fyra åren och att få jobba tillsammans med alla kompetenta medarbetare i kommunen. Jag ser också fram mot mina fortsatta medborgarmöten och träffar/dialoger/samarbeten med föreningar, organisationer, näringslivet och andra kommuner.

Nu närmast ligger budget för 2015 med plan för 2016-17 i pipelinen. Inom kort kommer jag bland annat att publicera budgetförordet här.

Återigen – stort tack!

Det här inlägget postades i 1 och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

