Allt bättre service till företagen i Österåker!

Serviceundersökning företagen 2013

En serviceundersökning har gjorts i samarbete med Stockholm Business Alliance, SBA och Sveriges kommuner och landsting, SKL  i 189 kommuner.  Serviceundersökningen mäter hur företag upplever kommunens service inom myndighetsområden som bygglov, markupplåtelser, miljö- och brandtillsyn, samt serveringstillstånd/tillsyn. Inom dessa områden har företagen fått bedöma servicen utifrån kommunens bemötande, effektivitet, tillgänglighet, information, kompetens och rättssäkerhet. Österåker förbättrar sig inom en rad områden och totalresultatet visar på en förbättring i nöjd-kund-index med 6 procent-enheter sedan förra mätningen 2011 och vi landar nu på riksgenomsnittet 67 av 100.

Undersökningen visar att vi vässat oss inom en rad områden och att vi är på rätt väg. Kommunens ambition är att ge god och snabb service till våra lokala företagare. Det ger vi och kan bli ännu bättre på sikt. Det ska vara lätt att ha kontakt med kommunen i frågor som rör det egna företagandet!

Ett gott företagsklimat är oerhört viktigt då det ger näring till entreprenörskapet och den entreprenörsanda vi har i kommunen. Det i sin tur bidrar till att skapa arbetstillfällen och i förlängningen en avlastning på bidragssystemen. Österåkers kommun ligger bland de kommuner i landet som har lägst arbetslöshet och det har vi så klart till stor del företagen att tacka för.

Det här inlägget postades i Företagande, Företagsklimat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s