Lek- och badplatser under uppfräschning och förnyelse!

Med hjälp av mina assistenter från förskolan Ekorren klipper jag bandet till Breviks upprustade badplats

Med hjälp av mina assistenter från förskolan Ekorren klipper jag bandet till Breviks upprustade badplats

Idag hade jag förmånen att få vara med och inviga den nyupprustade badplatsen vid Brevik. Ur- och skur-förskolan Ekorrens barn fick premiärprova lekplatsen.

Ny grillplats, nya toaletter, ny lekplats, bortrensat sly, bra parkeringsmöjligheter och en genomtänkt tillgänglighetsanpassning med hårdgjorda gångvägar kommer göra detta till ett givet besöksmål för den bad- och leksugne familjen. Det har blivit hur fräscht och fint som helst. Här finns förutom svalkande havsbad (och förhoppningsvis sol hela sommaren) även kiosk, minigolf, beachvolleyboll och en fotbollsplan.

Vi har, som jag tidigare skrivit om, beslutat om upprustning av fem badplatser i kommunen och Brevik är en av dem. En lek- och aktivitetsplan kommer att klubbas inom kort. Vi tar ett offensivt grepp och kommer att nyanlägga lekplatser i kommunen av hög kvalitet som håller i åtminstone 20 år och i enlighet med EU:s stränga säkerhetskrav. Bl.a. specialsand som inte blir kompakt och hård vid köldgrader. Breviks leksplats står som sagt klar. Näst på tur är en lekplats på Kottvägen.

Jag vill passa på att framföra en eloge och ett tack till kommunens landskapsarkitekt Gisela Holmgren för hennes arbete med att ”styla” och försköna vår kommun och till alla som på ett eller annat sätt varit delaktiga i arbetet rent handgripligen! Well done!

Nya lekplatsen intogs snabbt av leksugna förskolebarn.

Nya lekplatsen intogs snabbt av leksugna förskolebarn.

Följ gärna kommunens arbete med lek- och badplatser, grönytor m.m. här!

Det här inlägget postades i 1 och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

