Tänk vad enkelt det blivit!

När Alliansen slopade apoteksmonopolet! Nu är det knappt så man tänker på det annat än om man som jag nu under påskhelgen behövt inhandla febernedsättande och nässpray. Detta har jag nu kunnat göra både på ICA och OK. Hur många av de som tidigare var negativa ens kan erkänna att det faktiskt inte blivit dyrare som man fasade för. Dessutom skriver nu SvD att inom 6 månader förväntas prisras på receptfria läkemedel. Inte dyrare utan billigare, ökad konkurrens och förbättrade öppettider för oss kunder. Det har helt enkelt underlättat vardagen för oss som bor i Sverige för att itne tala om de som bor norröver. De hade inte ens Apoteket Scehele över helgerna! Allas vår vardag förenklas med alliansens politik.

Det här inlägget postades i 1 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tänk vad enkelt det blivit!

  1. Pär Lindforss skriver:

    Visst är det kanon bra att slippa sitta och åka in till stan när något barn har en febertopp en lördag kväll.
    Sen kan jag också berätta att Apoteket i Åkersberga var mycket hjälpsamma när medicinen inte fanns. Nu löste sig detta genom att ta en annan förpacking, men de var fullt införstådda med att de skulle ringa till andra apotek för att se till att jag inte skulle åka i onödan.

  2. Håller inte med dig Michaela, att Apoteket privatiserades har inte inneburit att det blivit enklare tvärtom. Låt mig ge dig ett exempel från verkligheten, om ett läkemedel är slut kunde Apoteket förr när det var monopol kolla i sin dator och se var någon stans detta läkemedel fanns på annat närliggande Apotek, denna fina service finns inte längre att få – det tycker jag är klart sämre. Därtill har läkemedlen inte blivit billigare. Så vad är det som har blivit så mycket bättre ? Att vi nu har möjlighet att köpa värktabletter i nästan alla butiker – vad är det för stort med det ?? När det gäller Apoteket – så för mig handlar det om att det står för kvalitet i tjänsten som i produkterna, och till ett så lågt pris som möjligt! Det är värden som jag som socialdemokrat uppskattar.

    • michaelafletcher skriver:

      Hej Anki,
      För det första, det skulle förvåna mig om du Anki höll med mig om något i denna fråga även om du hånar mig lite för att jag tycker att det är bra oss att vi kan handla receptfritt på andra ställen än de tidigare monopolstyrda Apoteket. Och som kommentar på det refererar som verkligheten. Möjligen kan jag inte söka på alla apotek men om jag söker på mitt närmaste och inte finner utgår jag ifrån att det apoteket är serviceinriktade nog att ordna sådan hjälp. Till sist om du läst mitt inlägg korrekt så skrev jag aldrig att det är billigare nu utan förväntas ett prisras på receptfria läkemedel om ett halvår.
      Tack Anki för att du håller dig uppdaterad genom min blogg. VI hörs igen  Hälsningar Michaela

  3. Ping: Billigare receptfria läkelmedel | Visuell Värld

Kommentera

